Inloggen

Klachtenafhandeling

Stroomschema

Het is mogelijk dat ouders het met iets niet eens zijn. Daarvoor bestaat de klachtenregeling. Voor het zover komt is het goed om contact te zoeken met de persoon die het betreft en zonodig in tweede instantie zijn leidinggevende. Daardoor kunnen zaken soms tijdig rechtgezet worden.
 
In het geval van de leerlingen is de vakdocent of de mentor de eerste persoon om contact mee op te nemen. In de meeste gevallen zijn de problemen benoemd en vaak ook opgelost. Lukt dit niet, dan komt de leerjaarcoördinator of - in laatste instantie - de afdelingsdirecteur in beeld.
 
Lost dit het probleem niet op dan bestaat de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij het college van bestuur in de persoon van dhr. J.J. van Dam. Hij zal deze klacht onderzoeken en door hoor en wederhoor komen tot een beslissing. Bent u niet tevreden over de afhandeling van de klacht, dan heeft u de mogelijkheid de klacht voor te leg- gen aan de landelijke klachtencommissie:
 
Landelijke Klachtencommissie voor het christelijk onderwijs
Postbus 82324, 2508 EH Den Haag
Telefoonnummer: 070-3861697

Klachten over seksuele intimidatie, seksueel geweld of ernstig psychisch of fysiek geweld kunnen ook gemeld worden bij de vertrouwenspersoon van de GGD of bij de vertrouwensinspectie. Het meldpunt vertrouwensinspecteurs is 0900-1113111 (lokaal tarief).
 
Wanneer u ernstige misstanden wilt melden, dan kunt u een mail sturen naar [email protected]
 
Inspectie
Inspectie van het Onderwijs
Vragen over onderwijs: 0800-8051 (gratis)
Terug naar inhoudsopgave